Page 12 - Krilo7-8
P. 12

УДРУЖЕЊЕ КЊИЖЕВНИКА СРБИЈЕ • КЊИЖЕВНА ЗАЈЕДНИЦА КРАГУЈЕВАЦ

                     Читалачка писменост се огледа у разумевању прочитаног текста (декоди-
          12      рање графема, познавање  речи и граматике, структуралне одлике текста, ис-
                  пуњавања  читалачких  циљева).  Функционалну  и  читалачку  писменост
                  петнаестогодишњака у свету проверава ПИСА тестирање.
                     Да бисмо радили на рачунару потребно је да будемо компјутерски писмени,
                  а да бисмо креирали и конзумирали различите садржаје за медије и са медија,
                  потребна нам је медијска писменост.
                     Примењујући информациону писменост у дигаталном свету служимо се
                  дигиталном писменошћу. Коришћењем и тумачењем  различитих графикона,
                  мапа, фотографија и илустрација са легендама стављамо у функцију визуелну
                  писменост.
                     У комуникацији са различитим људима у различитим културним контекс-
                  тима показујуемо своју друштвену писменост.
                     Савремено друштво од нас захтева велико интелектуално ангажовање на
                  развоју свих набројаних писмености, али и неких других које нисмо поменули.
                  То је и изазов и потреба света у коме живимо, радимо и стварамо.
                     Па да поновим питање с почетка текста: да ли  смо и како писмени?

                                                                 Зорица Сорак, уредница



































                                             Broj 7-8, XII/2022.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17