Page 12 - Krilo7-8
P. 12
УДРУЖЕЊЕ КЊИЖЕВНИКА СРБИЈЕ • КЊИЖЕВНА ЗАЈЕДНИЦА КРАГУЈЕВАЦ
Читалачка писменост се огледа у разумевању прочитаног текста (декоди-
12 рање графема, познавање речи и граматике, структуралне одлике текста, ис-
пуњавања читалачких циљева). Функционалну и читалачку писменост
петнаестогодишњака у свету проверава ПИСА тестирање.
Да бисмо радили на рачунару потребно је да будемо компјутерски писмени,
а да бисмо креирали и конзумирали различите садржаје за медије и са медија,
потребна нам је медијска писменост.
Примењујући информациону писменост у дигаталном свету служимо се
дигиталном писменошћу. Коришћењем и тумачењем различитих графикона,
мапа, фотографија и илустрација са легендама стављамо у функцију визуелну
писменост.
У комуникацији са различитим људима у различитим културним контекс-
тима показујуемо своју друштвену писменост.
Савремено друштво од нас захтева велико интелектуално ангажовање на
развоју свих набројаних писмености, али и неких других које нисмо поменули.
То је и изазов и потреба света у коме живимо, радимо и стварамо.
Па да поновим питање с почетка текста: да ли смо и како писмени?
Зорица Сорак, уредница
Broj 7-8, XII/2022.